Index glicemic

Index glicemic

Daca aveti grija la carbohidratii din alimentatie si daca considerati alimentatia ca o parte din planul de tratament pentru diabet, este foarte posibil sa fi auzit de termenul index glicemic, dar si de dieta hipoglicemianta.

Ce este indexul glicemic?

Pe scurt, indexul glicemic va ofera informatii despre cum va poate afecta fiecare aliment glicemia. El reprezinta un sistem care catalogheaza mancarurile bogate in carbohidrati pornind de la 1 pana la 100, bazandu-se pe efectul pe care il au alimentele asupra glicemiei. Cu cat numarul alocat alimentului este mai mare, cu atat glicemia va fi mai mare dupa ce consumati acel aliment. Pe o scara de la 1 la 100, alimentele cu un index glicemic mare sunt digerate rapid si se absorb rapid, determinant in acest fel o crestere rapida a glicemiei. Aceste alimente cu un index glicemic mare, de obicei, insa nu intotdeauna, contin carbohidrati procesati si sunt in general alimente indelung procesate. Alimentele cu un index glicemic scazut sunt digerate si se absorb mai incet, asadar aceste alimente provoaca o crestere graduala a glicemiei. Cresterea graduala a glicemiei este mult mai sanatoasa si mult mai usor de manageriat.

Cum folositi indexul glicemic atunci cand va alegeti alimentele?

Indexul glicemicBazandu-va pe definitia de indice glicemic scazut sau ridicat al alimentelor, ati putea crede ca alimentele cu un index glicemic mare va fac rau, iar alimentele cu un index glicemic scazut va fac bine. Aceasta regula este buna, dar nu este intotdeauna valabila. Cand va folositi de indexul glicemic, este important sa alegeti dintr-o gama variata de alimente incluzand fructe, legume, cereale, proteine, grasimi, chiar daca unele dintre ele au un index glicemic mai mare. In general, totusi, alimentele cu un index glicemic scazut sunt bogate in fibre, proteine si grasimi. Cand sunt consumate, alimentele cu un index glicemic scazut, va confera o senzatie de satietate care va poate ajuta in pierderea kilogramelor in plus. Alimentele cu un index glicemic scazut, deasemenea, scad glicemia si colesterolul pentru persoanele ce sufera de diabet tip II. In plus, alimentele cu un index glicemic scazut scad nivelul de insulina si rezistenta la insulina, generand in acest fel un control glicemic mult mai bun.

Exemple de alimente cu un index glicemic scazut si crescut

Alimente cu un index glicemic crescut: covrigei (83), cartofi copti fara coaja (98), chifla (72), cola (63), orez alb (89), orez salbatic (50), cereale (93), paine alba (71), paine din cereale 100% (51), bagheta simpla (95).

Alimente cu index glicemic scazut: mere (28), iaurt grecesc (11), alune (7), grapefruit (25), suc de rosii (38), humus (6), tortila din grau (30), fasole neagra (30), orz (28), prune (29).

Atunci cand folositi indexul glicemic trebuie sa luati in considerare momentul in care alimentul se consuma, indexul glicemic vorbeste despre un aliment mancat pe stomacul gol, fara a se combina cu alte alimente. Dar nu mancam niciodata in acest fel. La orice masa sau gustare, folosim o combinatie de alimente. Daca adaugati o bucata de somon si o salata, cartofului copt cu un index glicemic crescut, proteinele, grasimile si fibrele prezente in somon si salata vor scadea indexul glicemic crescut al cartofului. Proteinele, grasimile si fibrele incetinesc digestia si absorbtia carbohidratilor din cartoful copt, asadar scad indexul glicemic si bineinteles glicemia. Pe scurt: utilizati indexul glicemic ca un ghid pentru a identifica alimentele ce nu vor creste glicemia. Integrati aceste alimente in dieta dumnevoastra si in acest fel veti obtine un indice glicemic scazut, reusind in acest fel sa nu va simititi constransi de o dieta strica cu un index glicemic scazut.

Sursa: Diabetic Connect

 1,711 total views,  1 views today

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org